Telia prioriterer gamle kunder højest til black friday
Eksisterende kunder først.
Ud fra det mantra gentager Telia i år successen, med at give alle nuværende kunder eksklusiv adgang til alle Black Friday-tilbud dagen før alle andre.
Det er andet år i træk, Telia tilbyder kunderne det, som Telia kalder ”Purple Thursday”, fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.
Black Friday er på rekordtid blevet en fast shopping-tradition i Danmark. En dag med et væld af tilbud og store besparelser, men også en dag hvor butikker og webshops kæmper en hektisk kamp om nye kunder. Det kan man slippe for som Telia-kunde.
- Med Purple Thursday kan man som Telia-kunde i ro og mag komme ned i den lokale Telia-butik allerede dagen før Black Friday. Tilbuddene er præcis de samme som på selve Black Friday. Men man slipper for stress og sikrer sig mod, at de bedste tilbud er udsolgt, siger Gustav Berghog, der er privatkundedirektør i Telia.
Det er også muligt at tage en ven med ned i butikken. Han eller hun får også adgang til Purple Thursday-tilbuddene, hvis man er i selskab med en eksisterende Telia-kunde.
Eksisterende kunder først
Telia lancerede konceptet Purple Thursday som et strategisk initiativ i forbindelse med Black Friday sidste år.
Ideen er at skabe en tradition, hvor Telia sætter eksisterende kunder i fokus i en uge, hvor alt andet ellers synes at handle om Black Friday og at hente nye kunder ind i butikken.
- Selvfølgelig vil vi gerne have nye kunder. Men det er mindst lige så vigtigt for Telia at behandle vores kunder bedre end vores konkurrenter gør. Det er en del af vores strategi, at vi sætter eksisterende kunder først. Telia arbejder målrettet med at fjerne såkaldte pain points for vores kunder. Al virakken og kampen om de bedste tilbud er måske et lille pain point, men det er alligevel noget, vi gerne vil skåne vores kunder for, siger Gustav Berghog.
Navnet Purple Thursday spiller på, at Telias logofarve er lilla – Purple – og Thursday simpelthen fordi, det foregår om torsdagen; dagen før Black Friday.